torsdag 23 november 2017

Mysteriet på örnklippan- Kristina Ohlsson

Bonnie och Charles har båda varsin död förälder. Bonnies mamma och Carles pappa är tillsammans, Ebbe, Charles pappa och Gabrielle, Bonnies mamma hade bestämt att de skulle flytta till London men de ville inte Bonnie och Charles. De bestämde att de skulle rymma, men vart? Bonnie hade ju sin gamla mormor Vivian på Örnklippan. De hade ingen annanstans att rymma till. När de var i Skuggviken, Där Örnklippan ligger, märkte de att människorna i Skuggviken beter sig underligt. När Bonnie och Charles var på väg upp på Örnklippans grusgång mötte de två tanter som viskade till varandra   "Måtte de inte stanna för länge. Här i Skuggviken går ingen säker".

Jag tycker att man ska läsa den när man är mellan 10-12 år, den är ganska tjock har inga bilder. Både tjejer och killar kan läsa den. Jag tycker att den är spännande och lite läskig, jag rekommenderar verkligen den här boken.

Jag som har läst boken heter: Polly jag går i klass 4
Förlag: Lilla piratförlaget
Författare: Kristina Ohlsson
Omslag: Niklas Lindblad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar